dc.contributor.author | Ferrari, Monica <Università di Pavia> | |
dc.date.accessioned | 2021-05-12T10:55:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-12T10:55:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Monica Ferrari, Professioni educative di ieri e di oggi: la “lezione delle cose” come itinerario di ricerca, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 77-89 | it_IT |
dc.identifier.isbn | 978-88-5518-009-2 | it_IT |
dc.identifier.issn | 2704-5919 | it_IT |
dc.identifier.uri | http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5305 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.14273/unisa-3429 | |
dc.description.abstract | Starting from a reflection on the pedagogical analysis of professionalization processes from a diachronic perspective, the essay discusses a research perspective attentive to the "lesson of things" underlying the identification processes of individuals and social groups, by highlighting their training values for education professionals. | it_IT |
dc.format.extent | P. 77-89 | it_IT |
dc.language.iso | it | it_IT |
dc.publisher | M. Ferrari, Professioni educative di ieri e di oggi: la “lezione delle cose” come itinerario di ricerca, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 77-89 | it_IT |
dc.relation.ispartof | Studi e saggi ; 204 | it_IT |
dc.source | UniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneo | it_IT |
dc.subject | Lesson of things | it_IT |
dc.subject | Public history of education | it_IT |
dc.subject | Social pedagogy | it_IT |
dc.title | Professioni educative di ieri e di oggi: la “lezione delle cose” come itinerario di ricerca | it_IT |
dc.type | Book chapter | it_IT |
dc.identifier.doi | 10.36253/978-88-5518-009-2.10 | it_IT |