Mostra i principali dati dell'item
Progettare percorsi didattici di Storia della scuola per le scuole secondarie di II grado
dc.contributor.author | Martinelli, Chiara <Università di Firenze> | |
dc.date.accessioned | 2022-10-28T11:52:03Z | |
dc.date.available | 2022-10-28T11:52:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Chiara Martinelli, "Progettare percorsi didattici di Storia della scuola per le scuole secondarie di II grado", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, edited by Gianfranco Bandini, Paolo Bianchini, Francesca Borruso, Marta Brunelli, Stefano Oliviero, Firenze: University Press, 2022, pp. 51-57 | it_IT |
dc.identifier.isbn | 978-88-5518-616-2 | it_IT |
dc.identifier.uri | https://media.fupress.com/files/pdf/24/12934/34159 | it_IT |
dc.identifier.uri | http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6226 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4314 | |
dc.description.abstract | The paper deals with how Public History and Public History of Education can be applied in secondary schools. Several advantages can be achieved through their presence: firstly, they enhance the role of workshops in studying history; secondly, they increase the motivation in Special Education Needs students. Three project works will be presented as they show how Public History of Education can stimulate interdisciplinarity. | it_IT |
dc.format.extent | P. 51-57 | it_IT |
dc.language.iso | it | it_IT |
dc.publisher | C. Martinelli, "Progettare percorsi didattici di Storia della scuola per le scuole secondarie di II grado", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, pp. 51-57 | it_IT |
dc.relation.ispartof | Public History of Education. Teorie, esperienze, strumenti | it_IT |
dc.rights | CC BY 4.0 | it_IT |
dc.source | UniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneo | it_IT |
dc.subject | Public history of education | it_IT |
dc.subject | Secondary education | it_IT |
dc.subject | Vocational education history | it_IT |
dc.subject | Inclusiveness | it_IT |
dc.title | Progettare percorsi didattici di Storia della scuola per le scuole secondarie di II grado | it_IT |
dc.type | Book chapter | it_IT |
dc.identifier.doi | 10.36253/978-88-5518-616-2.07 | it_IT |