Please use this identifier to cite or link to this item: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/5311
Title: La bellezza come strumento di accesso alla conoscenza storica. La mostra Scuole come capanne. Libri come opere d’arte. Dal Brasile all’Agro romano
Authors: Bianchini, Paolo <Università di Torino>
Fernandes Bittencourt, Circe Maria <Università di Sao Paulo, Brasile>
Vagliani, Pompeo <Università di Torino>
Keywords: Brazilian Indians;Agro romano;Manuals;Beauty;Schools
Issue Date: 2019
Publisher: P. Bianchini, C.M. Fernandes Bittencourt, P. Vagliani, La bellezza come strumento di accesso alla conoscenza storica. La mostra Scuole come capanne. Libri come opere d’arte. Dal Brasile all’Agro romano, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 223-234
Citation: Paolo Bianchini, Circe Maria Fernandes Bittencourt, Pompeo Vagliani, La bellezza come strumento di accesso alla conoscenza storica. La mostra Scuole come capanne. Libri come opere d’arte. Dal Brasile all’Agro romano, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 223-234
Abstract: The essay deals with the exhibition “Schools as huts and books as works of art. From Brazil to the Agro Romano” (Scuole come capanne e libri come opere d’arte. Dal Brasile all’Agro Romano), which collected educational materials and objects of daily life made for the schools of the Brazilian Indians, as well as those of the farmers of the Agro Romano of the early 20th Century. The dialogue between these materials underlines the centrality of beauty in education and in creating a better world.
URI: http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5311
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-3435
ISBN: 978-88-5518-009-2
ISSN: 2704-5919
Appears in Collections:Contributi in volume / Contributions in books

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14018.pdfBianchini-Fernandes Bittencourt-Vagliani- La bellezza come strumento di accesso alla conoscenza storica206,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.