Please use this identifier to cite or link to this item: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/6229
Title: Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti
Authors: Causarano, Pietro <Università di Firenze>
Keywords: Teachers;Professionalism;Public history
Issue Date: 2022
Publisher: P. Causarano, "Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, pp. 85-93
Citation: Pietro Causarano, "Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, edited by Gianfranco Bandini, Paolo Bianchini, Francesca Borruso, Marta Brunelli, Stefano Oliviero, Firenze: University Press, 2022, pp. 85-93
Abstract: The great transformations that have affected the function and the teaching role in recent decades, have undermined the mechanisms of traditional construction of professional identity. The Public History can be useful in reconstructing the forms and contents of teaching professionalism in a reflective perspective.
URI: https://media.fupress.com/files/pdf/24/12937/34162
http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6229
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4317
ISBN: 978-88-5518-616-2
Appears in Collections:Contributi in volume / Contributions in books

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8. Causarano. Public History, identita professionale e riflessivita degli educatori e degli insegnanti.pdfCausarano- Public History, identita professionale e riflessivita degli educatori e degli insegnanti287,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.