dc.contributor.author | Merlo, Giordana <Università di Padova> | |
dc.date.accessioned | 2021-02-02T11:42:58Z | |
dc.date.available | 2021-02-02T11:42:58Z | |
dc.date.issued | (2019 | |
dc.identifier.citation | Giordana Merlo, Il museo dell’educazione: una nuova prospettiva di Public History per la formazione docente, in Gianfranco Bandini, Stefano Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 91-101 | it_IT |
dc.identifier.isbn | 978-88-5518-009-2 | it_IT |
dc.identifier.uri | http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5022 | |
dc.description.abstract | Referring to the pedagogical utopia of the great intrinsic change to a history designed for a large audience, i.e. Public History, this contribution addresses the possibility of rethinking the museum of education as a space of historical-educational knowledge aimed at a composite audience, including the future teachers appointed to train the younger generations. | it_IT |
dc.format.extent | P. 91-101 | it_IT |
dc.language.iso | it | it_IT |
dc.publisher | G. Merlo, Il museo dell’educazione: una nuova prospettiva di Public History per la formazione docente, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 91-101 | |
dc.relation.ispartof | Studi e saggi ; 204 | it_IT |
dc.source | UniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneo | it_IT |
dc.subject | Public history | it_IT |
dc.subject | Museum | it_IT |
dc.subject | Education | it_IT |
dc.subject | Teacher training | it_IT |
dc.title | Il museo dell’educazione: una nuova prospettiva di Public History per la formazione docente | it_IT |
dc.type | Book chapter | it_IT |
dc.identifier.e-issn | 2704-5919 | it_IT |
dc.identifier.doi | 10.36253/978-88-5518-009-2 | it_IT |