Browsing Area Scienze economiche by Title
Now showing items 14-33 of 189
-
Back to basics. Green Brand Equity e Sostenibilità. Un’analisi empirica nel settore delle acque minerali in Italia
(Universita degli studi di Salerno, 2014-06-03)Il lavoro si propone di indagare il livello di consapevolezza della necessità per le imprese di adottare un orientamento alla sostenibilità per creare un valore di marca sostenibile e tentare di rispondere all’interrogativo ... -
Banks, stability and competition
(Universita degli studi di Salerno, 2018-06-05)The importance of financial institutions as pivotal for the economy is largely acknowledged. Since they provide specific services, such as issuing loans and collecting deposits, and perform a number of peculiar functions, ... -
Basic vs applied research: new link, network, and project governance. Lessons from four biotech research-based organizations
(Universita degli studi di Salerno, 2011-06-14)Based on a qualitative research approach, this paper explores how four highly successful biotechnology organizations source their most critical input-scientific knowledge and integrate it inside. We selected matched pairs ... -
Beveridge curve, job matching and labour market dynamics: a multi-level empirical analysis
(Universita degli studi di Salerno, 2010-09-28)The aim of this thesis is to contribute to the debate on the Beveridge Curve: more specifically, after providing a theoretical introduction to the Curve in Chapter I, we focus on some empirical points, concerning ... -
Beyond the arm. L’uso dei sistemi esperti per la revisione contabile e l’individuazione delle frodi aziendali
(Universita degli studi di Salerno, 2021-06-21)The thesis presented concerns the use of expert systems and new technologies for auditing with particular reference to the identification of corporate fraud related to fraudolent financial information. The articulation ... -
Brand value, marketing investments and capital structure. An empirical analysis
(Universita degli studi di Salerno, 2011-05-05)An ever growing number of businesses is becoming aware that one of the highest value business assets in the current competitive context is the brand associated with a company’s products or services. In a world which is ... -
Cambiamento organizzativo e gestione delle risorse umane: il caso Agenzia delle Entrate
(Universita degli studi di Salerno, 2011-05-07)La scelta che la Pubblica Amministrazione italiana è chiamata a compiere, in questo scorcio di inizio millennio, è tra la rigida stabilità di un passato già sperimentato e la flessibile mutevolezza di un futuro ancora ... -
A che gioco ... gioca... il crimine...?
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05-21)Lo scopo della presente ricerca è stato quello di individuare le differenze relative alla propensione cooperativa ed a quella punitiva tra un campione di studenti, uno di camorristi ed uno di detenuti comuni. A tal fine ... -
Clausola compromissoria e meritevolezza nel sistema della giustizia sportiva
(Universita degli studi di Salerno, 2018-07-19)The sporting phenomenon is constantly evolving and this involves both substantive and procedural aspects, mainly in light of recent reforms. The work attempts to answer a complex question about the arbitration clause and ... -
Il Cloud Computing
(Universita degli studi di Salerno, 2017-06-26)According to the definition of National Institute of Standards and Technology (NIST) dell’U.S. Departement of Commerce, cloud computing consists of a model for enabling ubiquitous, convenient, on-demand network access to ... -
La co-creazione del valore come costrutto multidimensionale. epistemologia e misurazione
(Universita degli studi di Salerno, 2019-07-09)The study proposes the adoption of a synthesis view to the exploration of value co-creation according to a “meta”- ecosystems perspective that takes into account the theoretical and epistemological complexity of the ... -
Code smells: relevance of the problem and novel detection techniques
(Universita degli studi di Salerno, 2017-04-21)Software systems are becoming the core of the business of several industrial companies and, for this reason, they are getting bigger and more complex. Furthermore, they are subject of frantic modifications every day with ... -
La compliance nei rapporti tra contribuente e fisco
(Universita degli studi di Salerno, 2016-07-21)Faced with a tax system like the Italian one, based on voluntary compliance of the taxpayer, it is not difficult to imagine wath important role have incentives to compliance by the State; since it is impossible to proceed ... -
Comuni 2.0. Una ricerca esplorativa sull’impiego dei social media negli Enti Locali
(Universita degli studi di Salerno, 2016-07-20)The current technological advances have made possible the availability of information and communication technologies more and more powerful and allowed to public and private organizations to be profoundly transformed. ... -
Comunicazione e innovazione: content analysis dei siti web delle imprese farmaceutiche
(Universita degli studi di Salerno, 2015-05-13)La tesi si pone quale principale obiettivo di ricerca la comprensione delle modalità con cui viene comunicata l’innovazione, valutando, nello specifico, come tale aspetto della comunicazione avvenga nell’ambito del settore ... -
Conformità e controllo nel mercato mobiliare: la funzione di compliance
(Universita degli studi di Salerno, 2019-06-12)Recently, regulatory compliance has become increasingly important in the banking and financial sector. Both the European legislator and the Authorities have imposed on banks and intermediaries a duty to implement an effective ... -
Consolidated financial statements in the public sector. Development and future directions
(Universita degli studi di Salerno, 2017-03-16)In the last decades, on the wave on the new public management philosophy (Christensen and Lægreid, 2002; Gow and Dufour, 2000; Pollitt & Summa, 1997), a profound process of changes has involved the public sector. The ... -
The construction of an new accrual accounting system evidence from laboratory life: Campania region
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05-27)In recent decades the dissemination and the adoption of New Public Management (NPM) ideas has been significant within the new public sector (Hood 1991, 1995). The New Public Management is a model that privileges “quantification”, ... -
Contratti di rete e marketing internazionale: indagine sulla diffusione della modalità contrattuale in Italia e riflessi sull'internazionalizzazione
(Universita degli studi di Salerno, 2015-05-14)L’internazionalizzazione è un fenomeno multidimensionale, poiché non riguarda solo l’aspetto puramente economico delle transazioni e degli scambi, ma anche aspetti politici, sociali e culturali, è un fenomeno intertemporale ... -
Contributi e prospettive della formazione manageriale in Sanità
(Universita degli studi di Salerno, 2016-02-22)The research project explores the theme of management education in healthcare in the regional context Campano referring to its strategic role in a perspective of change and management innovation to ensure performance ...